5.04.2009

bahar kafası



ha bir de yavrucm. buralara da tabi bahar geldi. bizim evin arka tarafında küçük bi kulübe var. dört mevsim fotoğraflarından bahar olanı ekliyorum. böle baktıkça ne biliim sanki orda bi haydi yaşıyormuşçasına sevinmekteyim. bir de ikinci foto da kulübenin az ötesinde bahar hazırlıkları yapan haydinin dedesi. lakin o amcayı gördüğümdeki asıl hissiyatım; ilkokul iki hayat bilgisi kitabındaki evin önüne yanaşmış kömür kamyonu, bahar temizliğini aksatılamaz bir görev bilinciyle yapan ev ahalisi bir de belki sana anlatmış olduum olağan bi ilkokul salaklığım.(hatırlatma:hani bi gün derste dalıp gitmiştim her zamanki gibi ve hoca bana seslenmişti ben de soruyu moruyu duymadan ayağa kalkıp tahtada yazılı gördüğüm ilk şeyi okumaya başladım zira kendileri kış sebzeleri falan gibi bişeydi,ayakta kereviiiz karnıbahar domatees bibeer patlıcan diyorum hocanın şaşkın bakışları arasında. sonra hoca çocuum otursana diyo şok geçirmiş kadıncaız, bu sefer oturduğum yerden devam ediyorum. ıspanak pırasa vs. :) tabi sonuçta ortada soru falan yok dalıp gitmişim dersi dinle diyor kadıncaız,böle de bi anım var paylaşmak istedim:) neyse işte ikinci fotodaki amcayı görünce tüm bunlar zincirleme anı tamlaması şeklinde geldi güzel de oldu. bir de çernişevski nin nasıl yapmalı? diye bir adet kitabı, asıl adı ne yapmalı? ama sansür vs. ad değiştirilmek zorunda kalınmış türkçe tercüme de bi süre sonra. on numara şahane yani çok acaip şeyler anlatmıyo ya da süper bi dili yok(gerçi çeviri kitapta bunu ne kadar anlayabilirsin zaar) ama çok da süper bi yandan. yani çok kafa adam, komik, çemkiriyo bi yandan, bi kadın karakteri var dostoyevskinin manyak adamlarına benziyo:) öle yaşasaymış ne güzel bi arkadaş olurmuş dediim dostoyevskiye çernişevskiyi de ekleyip on numara bi kombo oluşturmak istemekteyim bi de yanlarına sartre geldi miydi. daha ne olsun.hıı bi de nasıl yapmalı daki deli teyze gelsin, time and space şenlensin:) hadin öperim gıdıdan. bu arada 2 nisan ağaçların çiçek açma günüymüş. vallahi o gün içinde hepsi pıtladı. çok ilginç şeyler bunlar.I love bahar kafası.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder